Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy

Projekt, w którym biorą udział uczniowie aktualnej klasy I oraz klas pierwszych w dwóch następnych latach szkolnych, jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem projektu jest wzbogacenie wszechstronnego rozwoju dziecka rozpoczynającego szkolną edukację - zgodnie z teorią inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Aby teorię wprowadzić w życie - Szkoła otrzyma wyposażenie (pomoce naukowe, sportowe, muzyczne i inne), dzięki któremu lekcje w klasach pierwszych staną się bardziej atrakcyjne. Przeszkoleni w ramach projektu nauczyciele będą prowadzić dodatkowe zajęcia (już nie tylko dla klasy I), które umożliwią uczniom działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie w dziedzinie językowej, matematyczno-przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno-informacyjnej oraz emocjonalno-społecznej. Każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie. 
Do tej pory otrzymaliśmy następujące środki dydaktyczne:

  • zestaw 25 gier,
  • zestaw 50 gier planszowych,
  • gra planszowa POCZTA,
  • zestaw KOLOROWE ŁYŻKI,
  • zestaw BAMBUSOWE KSZTAŁTKI,
  • książkę Rok wierszem malowany i 4 zestawy historyjek obrazkowych,
  • bajko-grajki zestaw 11 książeczek z płytami CD,
  • 20 tablic historyjek obrazkowych,
  • ser szwajcarski,
  • mozaika XXL,
  • klocki GEO,
  • korale matematyczne,
  • studnię Jakuba,
  • trójkąt matematyczny,
  • stojak wielofunkcyjny,
  • stolik na akcesoria sportowe,
  • alfabet angielski,
  • ruchomy alfabet.

Dzięki pracy z nimi - na lekcjach oraz zajęciach dodatkowych - wzrośnie aktywność własna ucznia, która jest warunkiem zdobywania doświadczeń i przekształcania ich w kompetencje. Bowiem to na etapie nauczania początkowego każdy uczeń potrzebuje wsparcia dla efektywnej realizacji własnego potencjału. 

Dowiedz się więcej >>>